HTML

FLYVIKWORLD

A film elsősorban szórakoztasson, vizsgáztassa az agyat, de minden pillanatban azzal az egyértelmű szabályhoz ragaszkodva, hogy a néző elégedetten álljon fel a székből a megtekintés után. A cikkekben szereplő előzetesek, zenei aláfestések, melyek nem a szerző szellemi terméke és a filmplakátok jogtulajdonosai az eredeti forgalmazók, gyártók, míg az oldalon megtalálható írások és dalok szerzői jogai a cikk írójának tulajdonában vannak.

Friss topikok

  • kola18: Köszönöm a figyelem felhívást. Nekem nagyon tetszett a film, annak ellenére, hogy tényleg sok mind... (2013.09.16. 01:11) Emperor (2012)
  • kibord: Gratulálok! :) (2012.04.06. 17:13) Blogok között...
  • kibord: Te szegény :( Írtam mailt. (2012.03.22. 16:40) Szívügy (2012)
  • Speeh: Kibord: köszi! Vagyok most már. :-) (2012.03.14. 10:50) Hugo (2011)
  • terasz9: Tesó, nekem az tetszett ebben a filmben, hogy egyik szereplő sem eredendően jó vagy rossz. A másf... (2012.01.16. 17:40) Rise of the Planet of the Apes (2011)

GAMEZ

Drive (2011)

Speeh 2011.10.17. 15:55

Magányos sofőrök mindig is voltak, mindig is lesznek a filmvilágban, hiszen ez a téma kifogyhatatlan táptalaja az alkotóknak. A könnyedebb műfajból a Taxi, a komolyabból, Scorsese remekműve a Taxisofőr, az akciódúsabb feldolgozások közül pedig A Szállítót érdemes megemlíteni. Most viszont egy merőben új stílusban és jóval lassabb, elgondolkodtatóbb tempóban kapjuk meg az alapvetően ugyanazt a sztorit. Adott a Sofőr, aki nappal kaszkadőr, éjszaka pedig bűnözőknek segít meglépni a tett helyszínéről. Adott a szomszédja, a gyermekét egyedül (egy ideig) nevelő bájos anyuka. Adott az öreg segítő, aki összekutyulja a szálakat és persze a maffia. A történet sablonosságát nem is kell ecsetlenem, ami miatt viszont működik a film, az a megvalósítás. Különleges képi világ, retro zenék, retro karakterek és kevés duma, inkább tettek. Amellett, hogy nem esünk hanyatt az akcióktól, mégis nagyon szépen kidolgozott autós üldözések szemtanúi lehetünk, a sztori feldolgozásának bája és keménysége közötti párhuzam az, ami kiemeli a többi alkotás közül ezt a mozit. Ryan Gosling maga a kétezres évek fiatal Clint Eastwoodja, Ron Perlman kisujjból rázza ki a Tony Soprano féle maffiafőnököt, Bryan Cranston hiteles megtört, de jólelkű lúzer mentorként, Carrey Mulligan maga a megtestesült báj és valaki más is feltűnik igen szokatlan szerepben: Albert Brooks, az eddig vígjátékairól ismert filmes, aki itt egy igen kemény karaktert tölt meg annyi élettel, amennyivel kell. Amennyivel kell, mert a film maga a Sofőrről szól, nem másról. Szól a magányáról, az emberségéről, a kegyetlenségéről, a ki nem mondott szavairól, a mimikájáról, a gesztusairól, a tetteiről. Valahol magunkra ismerhetünk benne, mert egyfajta archetípust testesít meg. Hiszen mi is magányosak vagyunk néha, emberségesek, ha kell, kegyetlenek, ha annak akarunk látszani, csendesek, ha ezt kívánja a helyzet. Nem egy tükör a karaktere, de mindeni tud vele azonosulni, ami pedig a forgatókönyv (eredetileg ugye könyv) és a rendező remek színészvezetésének érdeme.

"I wait 5 minutes more or less but no more at the scene. One more thing: After this conversation you will not be able to reach me on this number."

Lenyűgöző alkotás, aminek a hangulata végigkísér napokig. Akarsz majd egy olyan dzsekit (nem áll jól mindenkinek, sőt), akarsz majd egy olyan autót, akarsz majd egy CD-t írni, amin a film dalai szólnak, akarsz majd néha szótlan lenni, de a legfontosabb, hogy egy pillanatig te is olyan hőssé akarsz majd válni, mint a Sofőr.
Nálam 10/10 és úgy tűnik 2011-es év kezdi feledtetni velünk az eddigi kudarcos próbálkozásokat (tisztelet a kivételnek).

FIGYELD:

- Ryan Gosling tökéletes játékát
- A liftben elcsattant csókot és az azt követő szituációt
- A végső, legendás thrillereket idéző leszámolást

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://flyvikworld.blog.hu/api/trackback/id/tr193309511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása