Egy kérésnek teszek eleget azzal, hogy egy régebbi, de korántsem "klasszikus" filmről elmélkedem. Michael Bay, akinek sok akcióorgiát köszönhetünk, akart egy klónfilmet, abban az időszakban, amikor ezek a típusú filmek majdnem trenddé váltak.
Igazi Bay filmről van szó és habár a rendezőtől megszokhattuk a tágas, nagy látószögű képi beállításokat, állandóna mozgó staedy cam-et, ebben az alkotásban ugyan szintén él ezekkel a megoldásokkal, mégis szűkebben, személyesebb hangvételben teszi. A kameralencse szűrőzés, a hangeffeketek, a vágás mind Bay védjegyei és fellelhető, de mégsem egy Armageddon, Pearl Harbor féle "Hányszor mutassuk az amerikai zászlót egy filmben?" féle patrióta popcorn mozit készített.
A történet egyszerűsége megadja Mr. Bay-nek azt, amihez nagyon is ért: egy akciódús adrenalinlöketet rendezhetett, ami viszont némi morális kérdéseket is boncolgat. Ehhez a rendező még nem tapasztalt eléggé, ami abban is látszik, hogy a kezdéskor bemutatott kegyetlen bánásmód atmoszféráját (anyjától elszakítják a csecsemőt) bemutatását nem vitte végig a filmen. Néha felderengenek olyan jelenteket, amelyek akár kultstátuszba is emelhették volna a filmet, de a készítők visszaléptek.
Ebben az időben, amikor Ewan McGregor a blockbuster (Star Wars) utáni időszakát élte, nem volt nehéz őt, és a minden szerepet elvállaló (műfajtól függetlenül) Woody Allen múzsájaként számon tartott Scarlett Johannson-t leszerződtetni a filmre. A két színész között nagyon működik a kémia és nem vették félvállról a szerepet. Ahogy a főgonoszt alakító Sean Bean sem, aki mindig nagyon jól teljesíti a rászabott hálátlan feladatot. Őt azért emelném ki, (és még lesz valaki) mert a játékát látva az az érzésem támadt, hogy neki el is hinném, hogy egy üzletember (doktori diplomával) lehet ennyire számító, rideg, mégis érthető. Igazi ember, mint mindannyian vagyunk. A másik kiszemeltem a fejvadászt alakító Djimon Housou, aki laza elganciával és kellő erkölcsi tartással hozza azt a sablonos figurát, amit a szerep megkíván. Egyetlen összefüggést láttam erőltetettnek, mégpedig a tőle származó történelmi párhuzamot a rabszolgaság felszabadítása és a klónok szabadulása között. A film nem tökéletes, de mindenesetre az egyik legjobb Michael Bay kaland. Nálam 7/10.
A nap csaja pedig nem lehet más ezek után, mint a néha szép, néha nem, de itt magával ragadó Scarlett Johansson: