Vannak jó filmek, vannak rossz filmek és vannak olyan filmek, amelyek megtekintése alatt csak hunyorogsz, és nem érted, hogy mi történik körülötted. Így voltam én a Donnie Darko-val is, egészen a végéig, de az utolsó percekben minden megvilágosodott. A "The Box" esetében ez nem mondható el. Rengeteg szál van, amelyek, mint egy elgondolkodtató film esetében az elején nem szövődnek össze, de a játékidő elég kell, hogy legyen arra, hogy ezek a részelemek végül egy tiszta egészet adjanak ki. A film legnagyobb hibája, hogy ugyan erre törekszik, de erőlteti ezt. Az író és rendező úgy írhatta meg a forgatókönyvet, hogy mindig visszalapozott egyet, és rájött, hogy ezt vagy azt még meg kell magyarázni. Egy ügyes vizsgamunka esetében ez megbocsájtható, de Richard Kelly-től sokkal többet várunk. Nem elég. A hangulat nem egységes, egyszer a kertvárosi életérzés van az előtérben, egyszer a száraz amerikai 70-es évek motelvilága és az elnagyolt, szintén a 60-as, 70-es évekre jellemző sci-fi-os képi megjelenítése játsza a főszerepet. Emellett a karakterek nincsenek bemutatva, a legfontosabb szereplő (a "dobozos") egy sablonhegy. A színészi játékra nem lehet panaszunk, mindenki kihozza magából a legjobbat, de sok lehetőségük nincs arra, hogy többet tegyenek hozzá a karakter jelleméhez, mint amit a történet megenged. Ebből a filmből soha nem lesz kult-film, mert zavaros, vontatott, lezárás nélküli. Sajnos semmilyen hangulatra, semmilyen időben nem tudom ajánlani. Nálam 3/10. Máskor, ha lehet egy kicsit jobban odafigyelni a részletek egymással való kölcsönhatására és akkor talán kapunk még egy Donnie Darko-t.
Ebből a hangulatból csak egy igazán jó nap csaja tud kirángatni: