HTML

FLYVIKWORLD

A film elsősorban szórakoztasson, vizsgáztassa az agyat, de minden pillanatban azzal az egyértelmű szabályhoz ragaszkodva, hogy a néző elégedetten álljon fel a székből a megtekintés után. A cikkekben szereplő előzetesek, zenei aláfestések, melyek nem a szerző szellemi terméke és a filmplakátok jogtulajdonosai az eredeti forgalmazók, gyártók, míg az oldalon megtalálható írások és dalok szerzői jogai a cikk írójának tulajdonában vannak.

Friss topikok

  • kola18: Köszönöm a figyelem felhívást. Nekem nagyon tetszett a film, annak ellenére, hogy tényleg sok mind... (2013.09.16. 01:11) Emperor (2012)
  • kibord: Gratulálok! :) (2012.04.06. 17:13) Blogok között...
  • kibord: Te szegény :( Írtam mailt. (2012.03.22. 16:40) Szívügy (2012)
  • Speeh: Kibord: köszi! Vagyok most már. :-) (2012.03.14. 10:50) Hugo (2011)
  • terasz9: Tesó, nekem az tetszett ebben a filmben, hogy egyik szereplő sem eredendően jó vagy rossz. A másf... (2012.01.16. 17:40) Rise of the Planet of the Apes (2011)

GAMEZ

Harry Potter and the Deathly Hallows Part II.

Speeh 2011.07.25. 11:24

Nagyon sablonos, de lezárult egy korszak. Tényleg. Hogy hányan nőttek fel a Harry Potter láztól égve, megbecsülni is lehetetlen, hiszen az eddigi HP univerzum 6,7 milliárd dollárt termelt, a könyvekkel és filmekkel együtt. Ez azt jelenti, hogy több százmillió könyv kelt el és több százmilliós bevételt produkáltak a filmek egyenként is. Nézzük, miért is: kisgyerekből felnőtté nőttek a szereplők (mint ahogy az olvasók/nézők is), egyre nagyobb és sötétebb akadályokkal szembesültek a főhősök (mint ahogy az olvasók/nézők is) és persze az elkerülhetetlen finálé is annyira volt várós, mint a Star Wars saga utolsó, hatodik epizódja. Ebben a tekintetben annyi azonosság lehet, hogy a HP világ is majd biztos két évente megjelenik DVD, DVD-gyüjtő, Blue-Ray, Blue-Ray-gyüjtő, átkonvertált 3D verzióban is, kimaradt jelenetekkel, több órányi extrákkal, így nem maradunk hírek nélkül, de a kör bezárult. Sokszor írtam ezt le az elmúlt pár sor alatt. Le kell, mert így van és ezt tudatosítanom kell mindenkiben. Véget ért és bizony, hiszen ez a tisztem, véleményt formálok a nagy lezárásról. Lezárták rendesen, de mégsem maradtam hiányérzet nélkül. Valami nem stimmelt. Ja, megvan: a patetikus, epikus vég. Olyan érzésem volt, mintha azért készült volna el az utolsó rész, mert nem volt lezárva természetesen és azért is, mert az olvasótábor lássa már vásznon is a nagy párbajt. Magyarul: kielégíteni a könyvmolyokat. Aki nem ismeri Harry Potter világát, és talán az is, aki igen, kicsit csalódott lehetett, mert egy olyan korban, amikor Gyűrűk ura, Csillagok háborúja és egyéb alkotások grandiózus végkifejletét éljük át, egy jól sikerült iparos munkának tűnik Voldemort és Harry Potter sorsának filmes feldolgozása, befejezése. Igaz, minden kiderül, minden szál eljut oda, ahova kell, de mégsem olyan sírosan, hősiesen, ahogy a könyvben én lefordítottam magamnak és ahogy elképzeltem. Úgy gondolom, nemcsak én. Szerettem a filmet és nagyon üdítő volt látni az angol, brit színjátszás nagyjait, ahogyan, akár kis szerepben is, de kitűnően és alázattal állnak ehhez a mesebeli világhoz. Szórakoztam a film alatt és csak az előbb említett kis problémám volt vele. Nem több. Lassú volt, de a könyv sem könnyű olvasmány. Elnyújtott jelentekben sem volt hiány, de kellett a felvezetés az ostromhoz, ami viszont látványban minden kétséget kizáróan tökéletesen sikerült egy, azaz egy kisebb technikai bakit (láthatóan elütő kivitelezést) kivéve, de ezzel kapcsolatban csak annyit írnék, hogy tűz, seprű, menekülés. Többet nem árulok el, mert lelőném a poént.
Hogy marad-e hiányérzete a mai tiniknek, felnőtteknek, biztosan. Sőt, el fog telni egy kis idő, mire megtalálják rajongásuk következő tárgyát és/vagy addig pedig újraolvassák és nézik a filmeket. Merthogy jól sikerült mindegyik rész, ami a filmeket illeti és megérdemlik, hogy bármely klasszikus saga mellé kerüljenek majd a díszdobozos kiadások.
Nálam 7/10 (az utolsó első rész, ahol még nem pontoztam szintén 7/10) és habár az Abszol úton nem jártam és sötét varázslókkal sem viaskodtam, élmény volt ez a nyolc film és nem kérném soha az ex-memoriam bűbájt, mert nem akarom elfelejteni Harry Pottert és legendáját.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://flyvikworld.blog.hu/api/trackback/id/tr863095659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása