HTML

FLYVIKWORLD

A film elsősorban szórakoztasson, vizsgáztassa az agyat, de minden pillanatban azzal az egyértelmű szabályhoz ragaszkodva, hogy a néző elégedetten álljon fel a székből a megtekintés után. A cikkekben szereplő előzetesek, zenei aláfestések, melyek nem a szerző szellemi terméke és a filmplakátok jogtulajdonosai az eredeti forgalmazók, gyártók, míg az oldalon megtalálható írások és dalok szerzői jogai a cikk írójának tulajdonában vannak.

Friss topikok

  • kola18: Köszönöm a figyelem felhívást. Nekem nagyon tetszett a film, annak ellenére, hogy tényleg sok mind... (2013.09.16. 01:11) Emperor (2012)
  • kibord: Gratulálok! :) (2012.04.06. 17:13) Blogok között...
  • kibord: Te szegény :( Írtam mailt. (2012.03.22. 16:40) Szívügy (2012)
  • Speeh: Kibord: köszi! Vagyok most már. :-) (2012.03.14. 10:50) Hugo (2011)
  • terasz9: Tesó, nekem az tetszett ebben a filmben, hogy egyik szereplő sem eredendően jó vagy rossz. A másf... (2012.01.16. 17:40) Rise of the Planet of the Apes (2011)

GAMEZ

The Chamber (1996)

Speeh 2012.03.14. 17:48

thechamber.jpgKedvenc íróm könyvei mindig is a filmkészítők fókuszába kerültek, már a megjelenést követő pár napban, mert John Grisham volt az egyeduralkodó, ami a jogi thrillereket illeti. A time to kill, The Rainmaker igazán jól sikerült alkotások, amelyek tele voltak a kor legmeghatározóbb színészeivel, Matthew McConaughey, Sandra Bullock, Samuel L. Jackson, Kevin Spacey, Donald Sutherland, Matt Damon, Mickey Rourke, Danny de Vito és a stáblistát is olyan rendezők nevei fémjelezték, mint az akkor még jó Joel Schumacher és a legendás Francis Ford Coppola. 
Ezért hát úgy gondoltam, hogy egy általam eddig nem ismert filmfeldolgozást is megtekintek, a magyarul Siralomház címre kesztelt mozit. Ebben Chris O'Donnell, Gene Hackman és Faye Dunaway brillírozik. Le merem ezt írni, mert az akkor még fitala titán egyáltalán nem működik rosszul a két színész óriás mellett. Hackman megrázóan jól hozza a rasszista nézeteit mindig is felvállaló nagyapát, akinek kivégzését próbálja meg unokája, O'Donnell karaktere megakadályozni. Ebbe a történetbe keveredik bele a Dunaway által játszott nő, aki a kivégzésre váró rab lánya. A történet egyszerűen kezdődik, de ahogy már megszokhattuk Grishamnél nem marad ez sokáig így. Ugyan itt tisztábbak a lépések, nincsenek nagy csavarok, de valahogy mégis erőteljes történettel van dolgunk, ami talán a legjobb feldolgozás, a színészi teljesítmények tekintetében, 
Mégsem a legjobb Grisham feldolgozás, mert egy ilyen könyv nem egy olyan rendező kezei között éled fel, aki addig és most is inkább a középszerűség felé billen a karrierjét tekintve. James Foley nagyon megbízhatóan teljesít középen, de kimagasló munkát (még) nem tett le az asztalra. Ugyan semmi kivetnivaló nincs a filmmel kapcsolatban, de pont az hiányzik belőle, amit egy ilyen történet esetében várnánk: a lüktetést, a feszültséget kellően jól ábrázoló fényképezést. Minden olyan száraz. Minden olyan jó, de nem kiváló. Kivétel a színészvezetés, ami a rendező eddigi filmjeire is jellemző volt. Ahhoz nagyon ért és ez látszik is, minden egyes pillanatban.
Aki szereti a jogi thrillereket és szán egy délutánt a filmre, annak ajánlom, mert a végestáb után azért megmarad az utolsó kép. Azért ez is érdem, valljuk be.
Nálam 5/10 és ugyan nem lesz a kedvenc filmem, mégsem bánom, hogy láttam.

FIGYELD:

- Az első két perc
- Mi lesz egy elveszett játékkatona következménye?
- Gene Hackman arca az utolsó jelenetében

 


szólj hozzá: Siralomház (előzetes)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://flyvikworld.blog.hu/api/trackback/id/tr794316840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása