HTML

FLYVIKWORLD

A film elsősorban szórakoztasson, vizsgáztassa az agyat, de minden pillanatban azzal az egyértelmű szabályhoz ragaszkodva, hogy a néző elégedetten álljon fel a székből a megtekintés után. A cikkekben szereplő előzetesek, zenei aláfestések, melyek nem a szerző szellemi terméke és a filmplakátok jogtulajdonosai az eredeti forgalmazók, gyártók, míg az oldalon megtalálható írások és dalok szerzői jogai a cikk írójának tulajdonában vannak.

Friss topikok

  • kola18: Köszönöm a figyelem felhívást. Nekem nagyon tetszett a film, annak ellenére, hogy tényleg sok mind... (2013.09.16. 01:11) Emperor (2012)
  • kibord: Gratulálok! :) (2012.04.06. 17:13) Blogok között...
  • kibord: Te szegény :( Írtam mailt. (2012.03.22. 16:40) Szívügy (2012)
  • Speeh: Kibord: köszi! Vagyok most már. :-) (2012.03.14. 10:50) Hugo (2011)
  • terasz9: Tesó, nekem az tetszett ebben a filmben, hogy egyik szereplő sem eredendően jó vagy rossz. A másf... (2012.01.16. 17:40) Rise of the Planet of the Apes (2011)

GAMEZ

Scream 4 (2011)

Speeh 2011.07.11. 15:11

Emlékszem, amikor az első részt megnéztem tényleg volt olyan, hogy felpattantam a székből az ijedtségről. A végén pedig igazán meglepődtem. Ez a vonal megmaradt a második résznél is, kicsit visszafogottabban, de még az is ütött. A harmadik rész már csak a trancsírozás miatt maradt meg, de még ez is súrolta az elvárható szint alsó határát. Eltelt tíz év és megjött a negyedik felvonás. A történetben is ennyi idő telik el, Dewey és Gale házasok, Sidney pedig visszatér Woodsboro-ba, hogy önsegítő könyvét reklámozza. Éppen a gyilkosságok 10 éves évfordulóján téved a városba, ami nemcsak neki jelenti a visszatérést, hanem Ghostfacenek is. Tehát újabb gyilkosságok borzolják a kedélyeket.
Nincs 3D, nincs túl sok technikai újítás, de a fröccsenő vér mennyisége nőtt. Az első jelenetcsokor tökéletes nyitánya a filmnek, majd a kötelező felvezetés után elkezdődik a mészárlás, ami a film végéig megmarad. Gyakorlott nézők már úgy nézik a szériát, hogy az első pillanattól kezdve megpróbálják kitalálni  a gyilkos kilétét. Bevallom, én és is ezt tettem. Próbálkoztam és nem lőttem mellé...annyira, na de nem árulom el kire gondoltam.
Wes Craven hozta, amit kell, se többet, se kevesebbet. Kevin Williamson pedig a mai kor jellemzőivel tömte tele a forgatókönyvet. Utalások a remake áradatra, a facebook-ra, ipod, iphone mániára és a manapság elterjedt "szerepelni akarok a médiában" életérzésre, ami a mai tinik és húszévesek világában fontos tényező. A szereplők nagy része elhalálozik a film végére, ami a műfaj miatt mondhatni kötelező is. A színészek hozzák a szerepük szerinti karaktereket (minden tinit meg lehet utálni, annyira ellenszenvesek), míg a rutinos régiek pedig láthatóan hálásak amiatt, hogy a süllyesztőből hozták vissza őket. Egy-két humoros mellékszereplő segíti a túl komor hangulat ellensúlyozását, ami viszont kicsit erőltetetten hat, ám de nem zavaróan annyira, hogy grimaszokat vágjunk.
 

"Hallo!"
"Hallo! Who is it?"
"The one who will cut your fucking gut out!"


Nem tudok rosszat írni, se nem olyat, amivel kiemelkedik, de az biztos, hogy nem kelt csalódást. Ha igaz a hír, akkor ez egy új trilógia kezdete, amit én nem sajnálok, ha Craven rendezi és Williamson írja. Talán ez a magyarázata annak, hogy miért is nem ott és úgy fejezték be a filmet, ahogy tényleg ütött volna.
Nálam 6/10 és biztos vagyok benne, hogy sokaknak tetszeni fog ez a rész, mert a harmadikat kenterbe veri, míg a másodikkal holt(szó szerint) versenyben van. Az első színvonalát igen, de a csattanójának zsenialitását nem éri el. Nem is tudná, igaz, hiszen a meglepő csattanóra már a főcím alatt készülünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://flyvikworld.blog.hu/api/trackback/id/tr303057678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása